آموزش روشن کردن پکیج دیواری بوتان مدل پارما
پکیج بوتان مدل پارما دارای دو حالت تابستان و زمستان است که برای روشن کردن پکیج در هر یک از این حالتها شیوههای متفاوتی وجود دارد. در پنل جلویی پکیج بوتان یک دسته وجود دارد که به آن دسته انتخاب گفته میشود. از این دسته میتوانید برای قرار دادن پکیج بر روی حالتهای زمستانه و یا تابستانه، متوقف کردن یا روشن کردن دوباره استفاده کنید. در کنار این دسته نیز یک صفحه درجهبندی شده برای نمایش دمای آب و فشار دستگاه وجود دارد. شما می توانید تنظیم حالت تابستانه و زمستانه پکیج دیواری بوتان را در این سایت ملاحظه نمایید.
نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما در حالت تابستانی:
در صورتی که هوا گرم باشد و قصد استفاده از رادیاتورها را نداشته باشید، برای تنظیم کردن دستگاه در حالت تابستانی بعد از طی کردن مراحل فوق اقدامات ذیل را انجام دهید:
ابتدا وضعیت دستگاه را با انتخاب علامت شیر آب در حالت تابستانه قرار دهید.
درجه تنظیم دمای آب گرم مصرفی را روی هر درجه دلخواهی که مایلید تنظیم کنید.
شیر آب گرم مصرفی را باز کنید تا بعد از آن مشعل پکیج روشن شود و بعد از بستن شیر آب گرم مصرفی مشعل خاموش شود.
چنانچه شیر آب گرم مصرفی دائماً باز باشد، چراغ وضعیت عملکرد دستگاه به صورت سبز رنگ روشن می ماند و در صورت بسته شدن شیر آب گرم مصرفی، این چراغ به صورت سبز چشمک زن قرار می گیرد.
نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما در حالت زمستانی:
در صورتی که در فصول سرد سال قرار داشته باشیم، باید علاوه بر آب گرم مصرفی گرمای رادیاتورها را نیز تنظیم کنیم.
پس برای این کار باید پکیج را بر اساس مراحل زیر در حالت زمستانی قرار دهیم:
ابتدا با قرار دادن دسته تنظیم دستگاه بر روی علامت رادیاتور که نشان دهنده حالت زمستانی است، پکیج را برای زمستان تنظیم کنید.
در صورتی که محل استفاده از پکیج دیواری بوتان دارای ترموستات اتاقی می باشد، آن را بر روی درجه دلخواه فصل سرما مثلا 20 درجه سانتیگراید تنظیم کنید.
دسته انتخاب وضعیت، دسته تنظیم دمای مدار گرمایش و دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی را روی درجه دلخواه خود قرار دهید.
در این مرحله مشعل پکیج روشن می شود و بعد از رسیدن به دمای تنظیم شده به طور خودکار خاموش خواهد شد.
اما چنانچه دمای دستگاه پایین بیاید، سیستم دوباره روشن می شود تا تا دمای آب رادیاتورها را ثابت نگه دارد.
به منظور ثابت نگه داشتن دمای آب رادیاتورها این حالت روشن و خاموش شدن پکیج ادامه خواهد داشت.
هر زمان دمای رادیاتورها به میزان دلخواه و ثابت برسد، چراغ وضعیت عملکرد شوفاژ به رنگ سبز و دائم روشن خواهد شد و در صورت خاموش شدن مشعل که در نتیجه آب گرم گرمایش و آب گرم مصرفی دچار افت دما می شوند، این چراغ به صورت سبز چشک زن نمایش داده می شود.
رفع مشکلات احتمالی روشن كردن پكيج پارما
علتهای زیادی امکان دارد منجر به خاموش شدن یا روشن نشدن مدلهای مختلف پکیج بوتان از جمله مدل پارما شود که در زیر به چند نمونه اشاره میکنیم:
1-باز نشدن مشعل پکیج بهطور خودکار یا با باز کردن آب گرم :
ممکن است پس از تنظیم کردن حالتهای فصلی و دما، مشعل پکیج بهطور خودکار یا با باز کردن آب گرم باز نشود. این مشکل ممکن است به دلیل تنظیم نبودن فشار آب و هوا یا مشکلات برق یا گاز ورودی رخ بدهد. برای رفع این مورد میتوانید فشار هوا یا آب را تنظیم کرده و یا سلامت ورودیهای برق و گاز را چک کنید. همچنین میتوانید از طریق تماس با اداره برق یا گاز از عدم وجود مشکل کلی در سیستم برقرسانی یا گازرسانی مطمئن شوید.
2-با وجود تنظیم دمای آب مصرفی یا آب موجود در مدار گرمایشی رادیاتورها، باز هم دمای آب کم است:
یکی از مشکلات دیگر این است که با وجود تنظیم دمای آب مصرفی یا آب موجود در مدار گرمایشی رادیاتورها، باز هم دمای آب کم است. اگر دمای آب مصرفی کم باشد، باید مبدل خود را بررسی کرده و از عدم وجود رسوبات در آن مطمئن شوید. همچنین باید صحت عملکرد سنسور آب پکیج دیواری بوتان مدل پارما را بررسی کنید. در نهایت باید با اداره گاز برای اطمینان از کم نبودن فشار گاز تماس بگیرید. سرد بودن آب موجود در مدار گرمایشی علاوه بر موارد ذکرشده میتواند به دلیل مشکل در سنسور گرمایش یا ورودی گاز باشد. در این حالت باید لولهکشی گاز ورودی را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید که برای این کار مطمئنتر است تا با یک تعمیرکار جهت تعمیر پکیج بوتان تماس بگیرید.
3-سروصدای زیاد در پکیج بوتان مدل پارما :
ممکن است پس از روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما متوجه وجود سروصدای زیادی در پکیج شوید. در این حالت احتمالا هوا در داخل پکیج وجود دارد و یا روتور نمیتواند به خوبی عملکرد خود را تنظیم کند. در این حالت یا باید پکیج خود را هواگیری کنید و یا پمپ موتور را تعویض نمایید. همچنین ممکن است پس از روشن کردن، پکیج پارما دوباره خاموش شود. در چنین حالتی ممکن است اتصال برق یا گاز وجود نداشته باشد.
اگر این اتصالات مشکلی ندارند، کم بودن آب در مدار نیز میتواند سبب این خرابی باشد. برای اینکه مطمئن شوید یا کمبود آب باعث خاموش شدن پکیج شده یا نه، باید مسیر را از نظر عدم وجود نشتی چک کنید. منبع انبساط و شیرپرکن را هم بررسی نمایید. به یاد داشته باشید اگر پکیج شما به طور ناگهانی خاموش میشود و یا مشعل آن در زمان درست برای گرم کردن آب روشن نمیشود، بهتر است قبل از راهاندازی مجدد آن، ابتدا سلامت پکیج را بررسی کنید.
گروه خدماتی شیراز تجهیز ، با بهره مندی از کارشناسان مجرب آماده ارائه مشاوره رایگان جهت خرید مناسب ترین محصول متناسب با شرائط محل نصب و نیز پائین ترین قیمت بازار می باشد. همچنین پس از انتخاب و خرید پکیج رادیاتور مورد نظر، عملیات اجرایی نصب توسط تکنسین های مجرب گروه خدماتی شیراز تجهیز در اسرع وقت صورت خواهد گرفت. در صورت نیاز به تعمیر یا قطعات خدمات پس از فروش ، توسط عوامل فنی گروه خدماتی شیراز تجهیز با بهترین کیفیت ارائه خواهد گردید.
ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی شیراز تجهیز می باشد.
مدیر فروش : 09174939001
آدرس شعبه1: شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4